luni, 1 august 2011

Tratament impotriva caderii parului

In prezent nu am probleme foarte mari cu caderea parului, insa atunci cand am (primavara si toamna) folosesc un tratament bazat pe uleiuri: ulei de ricin, ulei de nuca, ulei de masline si ulei esential de lavanda. 

Uleiul de ricin este cunoscut pentru propietatile lui de regenerare a parului dar mai are si alte intrebuintari:
  • Alopecie (chelie) - pe zonele afectate se face in fiecare zi un masaj energic, timp de 15 minute, pe o perioada de minim 2 luni. Pentru caderea parului, se maseasa scalpul cu ulei, de 2 ori pe saptamana, de preferabil seara, se lasa pana a 2 a zi si se spala parul dimineata.
  • Unghii casante sau care se exfoliaza - se aplica si se maseaza cateva minute, in fiecare seara, timp de o luna
  • Gene si sparancene - se aplica in fiecare seara, pe gene si pe sprancene cu o periuta veche de mascara.
  • Negi - se aplica zilnic, prin masaj sau comprese, pana la disparitie.
  • Pete pigmentare cauzate de afectiuni hepatice: se maseaza zona afectata, timp de 15 min, in fiecare zi pana la disparitia lor
  • Bataturi sau piele ingrosata - se unge pielea afectata, de 3 ori pe saptamana si se protejeaza cu sosete de bumbac
  • Constipatie - se iau 1-2 ligurite pe zi, pe stomacul gol, timp de 2 saptamani
 Uleiul de nuca poate fi folosit in tratamentele impotriva  teniazei, caderii parului (alopecie), varice, rani cronice, mastoza, afectiuni hepatice.
  • Caderea parului:  se aplica 10-20 de picaturi la radacina parului, se maseaza, se asteapta 10-15 minute dupa care se spala cu un sampon din plante, de doua ori pe saptamina, timp de trei luni.
  •  Varicele: se maseaza pielea.
Uleiul de masline este:
  • antioxidant, protejează împotriva acţiunii nefaste a radicalilor liberi şi previne efectele îmbătrânirii
  • emolient şi nutritiv, hrăneşte pielea în profunzime şi echilibrează sistemul natural de hidratare al pielii
  • calmant, înlătură roşeaţa şi iritaţiile
  • foarte blând, este perfect tolerat şi de pielea cea mai sensibilă 
  • protejează culoarea părului şi conferă strălucire
  • hrăneşte şi vitalizează părul
  • hidratează scalpul
  • întăreşte părul şi unghiile
Uleiul esential de lavanda este antidepresiv, antiseptic, antispastic, cicatrizant si ajuta la:
  • regenerarea pielii îmbătrânite
  • echilibrarea pileii grase
  • probleme de piele: iritaţii, acnee, cuperoză, eczeme, vergeturi
  • răni şi arsuri uşoare, arsuri solare, înţepături de insecte
Ingrediente: 
5 lingurite ulei de ricin 
2 lingurite ulei de nuca
3 picaturi de ulei esential de lavanda
Am amestecat bine aceste ingrediente si le-am incalzit la microunde pentru 10 secunde deoarece uleiul cald are o putere mai mare de penetrare. Am aplicat acest amestec pe scalp, la radacina parului cu pensula si in modul in care aplic vopseaua de par (pe carari). Dupa ce am aplicat tot amestecul, am mai adaugat in castonas 2 lingurite de ulei de masline pe care l-am incalzit si pe care l-am aplicat pe lungimea parului (am parul relativ scurt).
Am masat scalpul pentru 5 minute si mi-am pus pe cap o punguta. ;)) Puteti folosi si  folie alimentara peste care infasurati un prosop. Stau asa cat de mult pot, recomand ca uleiurile sa fie tinute pe par minim 1 ora.
Clatire:
Folositi apa calduta si samponati parul de 2 sau chiar de 3 ori, daca este nevoie. Pentru ca samponul sa curete mai bine parul de ulei eu reconad sa-l pastrati pe par aproximativ 3 min. Aplicati balsam si clatirti foarte bine parul.

3 comentarii:

  1. foarte interesant! Nu stiam nimic despre uleiul de nuca,,,

    RăspundețiȘtergere
  2. chiar interesanta postarea:Dsi eu am probleme legate de caderea [arului..si e deshidratat si deteriorat..am incercat si eu cu ulei de masline,insa mi se pare ca nu functioneaza pt mn..acum i am luat cateva masti pentru par degradat..sper sa mearga:D

    RăspundețiȘtergere
  3. @simona: nici eu, dar am vazut pe site-ul unui plafar ca la el era trecut si "importriva caderii parului" desi e folosit mai mult in alimentatie.
    @let's make a diva: eu te sfatuiesc sa ti aplici niste ulei de ricin la radacina si chiar pe lungime. Sigur, e un pic mai greu de clatit parul dupa dar eu consider ca e mult mai bun decat alte produse. Mai mult, uleiul de ricin este singurul care nu mi-a ingrasat excesiv parul (am parul gras asa ca dupa 3 zile trebuie sa l spal). Eu sunt adepta tratamentelor naturiste, insist mai mult cu aplicare lor dar chiar se vad rezultatele :D

    RăspundețiȘtergere